CBF start campagne: ‘Geef gerust aan een Erkend Goed Doel’

19 oktober 2017

Het CBF, de toezichthouder op goede doelen, is vandaag een campagne gestart onder het motto: ‘Geef gerust aan een goed doel’.
De campagne speelt in op de behoefte van donateurs om te weten dat hun geld goed besteed wordt. De campagne is een initiatief van de Nederlandse goededoelensector. Met het predicaat ‘Erkend Goed Doel’ is voor het publiek in één oogopslag duidelijk dat de organisatie aan strenge kwaliteitseisen voldoet.
Het Spina Bifida Fonds is een Erkend Goed Doel.
Met de Erkenning leggen goede doelen zichzelf strenge kwaliteitscriteria op. Deze helpen om hun werk te professionaliseren en impact te vergroten.

Inhoud campagne ‘Geef Gerust’ 
Kern van de campagne is de belofte dat je aan een Erkend Goed Doel gerust kunt geven. Deze goede doelen voldoen namelijk aan strenge kwaliteitseisen, toezichthouder CBF controleert dit. Zo kunnen donateurs ervan uitgaan dat een Erkend Goed Doel bijdraagt aan een betere wereld, zorgvuldig omgaat met iedere euro en hierover verantwoording aflegt.
De campagne is medegefinancierd met een subsidie van het ministerie van Veiligheid en Justitie.

Bron en foto: CBF
Foto: Angela Schijf snijdt een taart aan, waarmee de campagne ‘Geef Gerust’ is gestart.